MALARSTWO

MALASTWO KAREWICZA  to Sztuka Emocji w kontrastach.
Karewicz nie wpisuję się w żaden styl i nie wzoruje na żadnym twórcy. Jest  indywidualistą w swojej własnej formie przekazu. Część jego obrazów jest wodząca na pokuszenie wyobraźnię inne wręcz kontrowersyjne w przekazie.  Atrybutem jego malarstwa jest charakterystyczny  brak twarzy, mimiki twarzy, a jesli twarze są, to z zakrytymi ustami albo oczami.
“Od twarzy są fotograficy, mimika jest jednoznaczna. Dla mnie większym wyzwaniem jest pokazanie emocji, podtekstów i rozbudzenie wyobraźni widza.  Moje malarstwo to serie.  Widzę, obserwuję, zapamiętuję i interprentuję wszystko na swój własny sposób, potem przelewam to na płótno czasami z lekkim sarkazmem i tym czymś , aby w widzu wzbudzić   zastanowienie – to lubię.”     Krzysztof Karewicz

CYKL "LATA 80-90"

Obrazy powstały w Polsce w czasie wielkich przemian. Z kolekcji kilkunastu obrazów zachowało się 6. Część sprzedana znajduje się w prywatnych kolekcjach , część zniszczona w trudnym wtedy czasie dla społeczeństwa. Początek lat osiemdziesiątych to “karnawał Solidarności” jednak nadzieję na idyllę przerywa stan wojenny. Kolejki, ostra zima, smutni ludzie, milicja na ulicach, przesłuchania, kartoteki. Jednak była nadzieja w społeczeństwie i siła. Ludzie “drugiego sortu” łączyli się i wierzyli, że będzie lepiej. Środowiska artystyczne były bardzo zaangażowane w performatywne działania w przekonaniu o konieczności zachowania niezależności. Miało to wszystko sens, bo nastąpiła oczekiwana i wypracowana transformacja, Cały ten okres dla K.Karewicza był ogromną Inspiracją i wezwaniem do przelewania na płótno tego czego był świadkiem i czego sam doświadczył.

“Kartoteka” | 1984
olej | 74×55  

“Granica” | 1988
olej | 61×50 

“Wiec” | 1985
olej | 74×55

“Inspiracja” | 1981 
olej | 73×65

“Dziadowski Karnawał” 
olej | 74×55 | 1984

“Drugi Sort” | 1984
olej | 61×50

CYKL "GOŁYM OKIEM"

“Etiuda” | 2016
akryl | 81×60

w kolekcji hotelu Marriott

 

“Sok Pomarańczowy” | 2016
akryl | 51×40,5  

“Bogini” |  2016
akryl | 60,5×46

“Motyl” | 2016
akryl | 81×61 

“Gość” | 2016
tech. mieszana | 56×46  

“Pani Domu”,
w kolekcji prywatnej

 

“Copacabana” | 2016
tech. mieszana |55,5×45,5  

“Dym” | 2016
akryl | 40×50

CYKL "ANGLOTY"

“Styks” | 2017
tech.mieszana | 80×60

“Ekwinokcjum” | 2017
akryl | 80×60 

“Inny Świat”
akryl, w kolekcji prywatnej

“Martwa Fala” | 2017 
akryl | 77X62

“Antidotum” | 2017
akryl | 80×60

“Bliźniaczki”
akryl,  w kolekcji prywatnej

“Bel Canto” | 2017
akryl | 80×60  

“Antrakt” | 2017
akry | 80×60 

“Ambiwalencja” | 1980/2018
technika mieszana | 72,5×60 

CYKL "EMOCJE KOBIETY"

“Rozterka” | 2017
akryl | 80×60

“Wiadomość” |  2018
akryl | 80×60

“Nostalgia” |  2017
akryl | 80×60

“Paradoks”
sprzedany na aukcji na rzecz Domu Aktora Weterana w Skolimowie

“Gra Pozorów” |  2017
akryl | 80×60 

“Żółty Kapelusz”
w kolekcji prywatnej 

CYKL "RETROSPEKCJE"

“Wiejskie Coloseum” | 2018
akryl | 80×60  

“Inversio” | 2018
akryl | 80×60

Akwarela
1968  |  w kolekcji prywatnej artysty

“Karma” | 2018 
akryl | 66 x 40,5   

“Pan z Wami” | 2018
tech.mieszana | 100×100

“Ułuda” | 2018
akryl | 80×60 | w kolekcji prywatnej

Akwarela 
1968 | kolekcja prywatna artysty 

KAREWICZ ART